Bij een Nijmeegse keukenzaak stapelen de klachten zich op: meerdere klanten wachten nog altijd op hun bestelde keuken en proberen hun geld terug te krijgen. Intussen heeft keten Keukensale.com de samenwerking met ondernemer Nick Melis beëindigd, na volgens hen herhaaldelijke wanprestatie.
Bron: Wonen360
Nick Melis opereert sinds eind 2023 onder de naam Keukenspecialist Nijmegen en zegt zelf dat hij de franchise verliet door hoge inkoopprijzen en beperkte ondersteuning. Hij benadrukt dat hij klanten nog zoveel mogelijk probeert te helpen. Zo regelde hij eens een vrachtwagen om een keuken toch bij een klant te krijgen, waarna die klant nog moest bijbetalen.
Reactie FG Groep
De versie van de FG Groep, eigenaar van Keukensale.com, wijkt echter sterk af. Volgens hen kwam er een einde aan de samenwerking vanwege openstaande inkoopfacturen en eerdere situaties waarin consumenten bijna benadeeld werden. De keten stelt dat zij toen hebben ingegrepen en klanten compenseerden. Ook recent ging het mis: Melis bestelde keukens bij een Keukensale-ondernemer uit Amersfoort, maar betaalde die orders niet, waardoor de leverancier bleef zitten met niet-verkoopbare voorraad.
Onzekere situatie
Melis geeft ook toe dat zijn bedrijf financieel in zwaar weer zit en verwacht op korte termijn faillissement te moeten aanvragen. Voor klanten blijft de situatie onzeker: zij proberen via verschillende wegen hun geld terug te krijgen. Volgens de FG Groep heeft de keten opnieuw schade opgelopen door de werkwijze van Keukenspecialist Nijmegen, ondanks pogingen van aangesloten ondernemers om gedupeerde klanten te ondersteunen.